COOP'ART

COOP’ART EFA219/16 Un projecte desenvolupat per diferents socis catalans i francesos per a fomentar una estratègia compartida d’innovació i desenvolupament sostenible de l’artesania

Tornar
 

06/10/2020

Nota de Premsa - Terracotta Biennal

 

La Terracotta Biennal inclourà una trentena d’activitats per potenciar la Bisbal com a referent de la ceràmica

   

La primera edició de la proposta serà els dies 16, 17 i 18 d’octubre amb una programació que girarà al voltant de la ceràmica 3D


 La Bisbal d’Empordà (06/10/2020) Exposicions, demostracions, conferències, workshops, visites guiades, gastronomia, performances, cuites i, fins i tot, una bicicletada per les xemeneies de la Bisbal d’Empordà. L’Ajuntament de la Bisbal, l’Associació de Ceramistes del municipi i el Terracotta Museu ultimen detalls per la primera edició de la Terracotta Biennal, que serà els propers dies 16, 17 i 18 d’octubre i inclourà prop d’una trentena d’activitats. Avui ha tingut lloc la roda de premsa al Terracotta Museu, amb la presència de l’alcalde Enric Marquès, Joan Vilaclara (president de l’Associació de Ceramistes), Joan Raventós (vicepresident de l’Associació de Ceramistes i responsable de la programació 3D de la Terracotta Biennal), Xavier Rocas (director del Terracotta Museu) i Daniel Sabater (tècnic de l’Àrea de Promoció Econòmica i Desenvolupament). La proposta vol ser un esdeveniment cultural, artístic, artesanal i expositiu de la ceràmica i aquest matí s’han presentat tots els detalls de la programació que configura la primera edició d’un esdeveniment que vol esdevenir multidisciplinari, parlant del passat, del present i, sobretot, del futur del sector. «La Terracotta Biennal ha de servir per seguir posant la ceràmica al dia, alhora que el municipi segueix apostant pel sector», ha explicat l’alcalde de la Bisbal, Enric Marquès. «La proposta és un exemple del treball conjunt de múltiples agents: des de l’Associació de Ceramistes de la Bisbal a la Unió de Comerciants, amb el Terracotta Museu i el propi consistori», ha afegit Marquès.


 Tal com ja es va avançar el febrer passat, l’eix temàtic de la primera edició de la Terracotta Biennal girarà al voltant de la ceràmica 3D: l’esdeveniment neix amb el ferm propòsit d’interconnectar el hub creatiu del sector ceràmic català. La presència de la impressió de ceràmica 3D i la seva aplicació industrial no és tan generalitzada com les tecnologies plàstiques o, fins i tot, metàl·liques, i el futur d’aquesta aplicació a la disciplina es preveu prometedor. L’objectiu de l’eix temàtic és mostrar les possibilitats i el valor que poden aportar les tecnologies de fabricació additiva (impressió 3D, entre d’altres) als productes dels artesans vinculats al sector de la ceràmica. Tot, amb la finalitat de marcar estratègies de futur de la ceràmica, valorant sempre el bagatge històric de la ceràmica de la Bisbal, i que l'actual sector ceràmic investigui, s'actualitzi i estigui en contacte amb el mercat internacional per poder oferir productes de qualitat i amb més valor afegit. «Tal com succeeix amb qualsevol tipus de material, actualment existeix un ampli ventall de mètodes d'impressió 3D de ceràmica», ha declarat Joan Raventós, responsable de la programació 3D de l’esdeveniment i vicepresident de l’Associació de Ceramistes. «Les sinergies del treball previ han despertat un gran interès i diria que hem creat la primera comunitat 3D en argila del món», ha afegit Raventós.


 Programació a part, un dels punts destacats de la Terracotta Biennal serà l’espai expositor que s’ubicarà als exteriors del Terracotta Museu. Destinat als professionals del sector de la ceràmica i a les institucions vinculades, inclourà més d’una trentena d’expositors que mostraran peces de producció pròpia, remarcant la qualitat i l'ànima exclusiva de cada productor, d’altres parts de Catalunya i del sud de França. L’espai vol servir per fomentar la connexió amb altres sectors, alhora que esdevé un espai de venda per crear sinergies i fer nous contactes.


 També cal fer esment de la GastroBiennal: la Unió de Comerciants de la Bisbal aprofitarà l’esdeveniment per oferir a visitants i expositors la possibilitat de tastar el productes d’alimentació locals. Així, presentaran una proposta per donar a conèixer la gastronomia de qualitat que hi ha a la Bisbal: des d’un senzill cafè fins a un menú diari. Els exteriors del Terracotta Museu inclouran tres espais diferenciats: GastroBiennal Cafè, GastroBiennal Shop i GastroBiennal Relax.


 I és que la Terracotta Biennal vol que la Bisbal es faci seva la proposta i que el gran públic quedi seduït per viure una proposta experiencial, d’entreteniment i que generi un vincle que el faci sentir partícip. És per això que anirà més enllà i les Voltes acolliran una exposició fotogràfica creada amb la col·laboració de fotògrafs professionals i amateurs que han cedit les seves fotos per a l’ocasió. Dins d’aquest projecte, també es vol fer que la Bisbal Ceràmica respiri un ambient festiu a tota la Vila de la Bisbal i per això es proposa aquesta mostra de fotografies a la icònica avinguda bisbalenca, des de la tardor fins passat Nadal. «És essencial vincular la Biennal amb la ciutat i pensem que, amb aquesta exposició, la ciutat se la farà seva», ha explicat Joan Vilaclara, president de l’Associació de Ceramistes de la Bisbal d’Empordà.


 Terracotta Biennal neix com un esdeveniment cultural, artístic, artesanal i expositiu de la ceràmica. La Bisbal d'Empordà, capital de la ceràmica, organitza aquest nou format d’esdeveniment amb l’objectiu de mostrar arreu l'art de la ceràmica. L'esdeveniment pretén aglutinar la diversitat de la ceràmica i dels seus interessos i es presenta com una proposta per atraure galeristes, col·leccionistes i entusiastes de la ceràmica, així com també el públic general. La proposta vol consolidar-se com a punt de trobada emmarcat en el món la ceràmica: un espai networking per reunir-se, gaudir i tractar la disciplina aplicada en diverses assignatures, com la jardineria, escultura, disseny o arquitectura, entre moltes altres. La Biennal vol mostrar la ceràmica actual com el fil conductor d’una història compartida d’un municipi que té una identitat pròpia i que arriba a l’actualitat amb ambició, amb projecció, amb esperit de capitalitat de la ceràmica, sense deixar de banda els orígens: un equilibri harmònic entre tradició i innovació. La iniciativa vol disposar de personalitat pròpia, amb una proposta multidisciplinària i innovadora que vol satisfer les expectatives dels participants: un element fonamental per tal que es diferenciï d’altres esdeveniments.


 


 

Aquest lloc web fa servir cookies per aportar una millor experiència de navegació i un servei més personalitzat. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús.
Més informació | Acceptar